söndag 11 april 2010

Vår, bröllop, babybestyr...........

Våren är definitivt här! Så skönt. Jag frosar just nu i minipåskliljor, de luktar nästan inte, jag hostar inte alls av dem. Lööövly!
Lyckades fånga några lärkor med min kamera härom dan. Har snart lust på en dyrare som zommar in bra, men att lära sig en ny..... Usch!

Bilderna blev sådär, men de är vår!
Alla fåpglar kommit ren, vårens glada gäster......

I trädgården har jag börjat ta bort löven o binda upp hundavspärrnings-snören på det som sticker upp. Hade redan halvstora sniglar som knaprade på påskliljorna! Och hundarna rusar runt o vallar varann i både blommor o på gräset när de gästar oss.

Visst är de söta, de små.

Snörena syns mer än blommorna just nu.....

------------------------------------------


Så bytte då min stora tös bort sitt efternamn mot sin mans i fredags. Kära nån, det var inte så länge sen hon var liten! På samma gång som det känns som väldigt länge sen......
De hade en egen liten vigsel, utan släkten, precis så som jag själv gjorde en gång i värden. Så på söndan, igår, åkte vi dit efter att mina helgbarn blivit hemkörda, och sa grattis. Maken hennes, han är SÅ bra på att grilla. Vi fick ljuvligt gott kött o goda sallader till det. Tack för det ni båda! Det var väldigt gott! Undrar om man kan hyra grillproffset i sommar.......
Bli inte rädda nu, bara skojade!
Sen vankades det en smarrig kladdkaka med grädde o hallonsås. Behöver väl knappt nämna hur DET smakar! Plus te i min mammas kopp. Det var lite speciellt. Nästan som om hon var med på ett hörn. Så mycket te jag druckit i de kopparna!

Det bor två katter i huset åxå. Den svarta, Zlatan, smet ut, barnbarnet ville leka med den, men det ville INTE katten. Men den grå, Messi, var tåligare. Han fann sig i rätt mycket kroppskontakt med mitt stora barnbarn.

Även närgången kontakt gick bra.

Vi hade med den gamla släktvaggan upp. Den var ju givetvis där för Messis skull! Det var mycket att inspektera o lukta in, i den.

Den fick godkänt, även av katten!

Till hösten hoppas jag att det är nån annan liten som ligger där.......

Inga kommentarer: