lördag 24 april 2010

Mina pinnar, igen!

Vacker himmel häromdan. Gråblå moln o så ett litet vitt mitt i.
Symboliskt; har du en dyster dag, leta efter ljusare tankar!
Detta är ju inte nån liten pinne utan en del av en stubbe. När maken körde ensilage till rådjuren så kom han för nära bautastubben med traktordäcket. Så rutten som den är så brast den. Hade tänkt länge att jag skulle be honom att han sågade av den biten till mig.
Nu kan jag kanske få till den som jag vill själv. Tänkte mig den på väggen med en hängväxt i.... Får väl se om jag kan såga bort det som behövs utan att den pajar helt......

Så här fina kan pinnar o vedbitar med hål i bli!

Köpte denna på en marknad av en tjej som sparar på pinnar och tovar.

Får väl se om jag kan göra nåt i samma stil.
Nån gång.
Som pensionär.
Kanske..........
Drömma måste man ju.....

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej svejs på dej!
Det var läckra små "stubbar" det med fåglar som kikar ut!

Hoppas att allt är väl med dej?
Själv har jag velat hit och dit med mina bloggar, men nu ska det förhoppningsvis ha lugnat ner sej....Haha!
Har varit lite tufft att både skriva och att ha "öppen blogg" denna jävliga vinter (på många sätt...)

Men nu är den öppen, och har du lust så är du välkommen in!
Kram på dej!
Jenny
(ett par kilometer bort..)

http://kackeltillkaffet.blogspot.com/