fredag 2 april 2010

Åh, så GOTT!

Maken fick den briljanta iden att vi skulle äta buffe på Laxbutiken i påsk. Det gör vi nån gång ibland. Kollade dagar på nätet o öppentider på telefon. Vi k0m fram till att långfredag före vi hämtar en billast med barn över helgen, skulle bli bäst.
Så idag var vi där. Vi började med deras laxsoppa. Den ska jag köpa med hem nån gång, åxå. Den är väldigt god. Sen gick vi till anfall mot laxen! De har en massa varianter att bjuda på, här är en av mina två tallrikar. Det är som en färgpalett. Detta är det mesta av det kalla, med en massa goda såsen. Örtsåsen, den gröna klicken, gillade jag verkligen. det gjorde inte maken, men smaken är ju som baken..... Sen tog jag en tallrik med varma varianter åxå. Tog lite mindre av allt, ändå blev det tufft att äta upp. Då tog jag ändå ingen potatis alls.
De har gjort om sen vi var där o åt sist, det är ett tag sen. Det var så fint.
Avskärmat lite här o var med gröna skärmgardiner från golv till tak, målade fiskar på ytterväggen o vackert dukade bord. Den rosa-lila nejlikan var så snygg med de andra färgerna.

Till sist - KLADDKAKA! Med hallon grädde och fruktsallad. Det var olika meloner, färsk ananas o apelsin i fruktsalladen, inte speciellt söt, men så god ihop med den smarriga kladdkakan. Salladen tog jag om av flera gånger. Den var supergod!

Maten var äten, o det var dags att åka hemåt. Bäst med ett besök på toa, av nån underlig anledning.............
Jag har sällan varit på nån så fräch toalett, som den de har på Laxbutiken. Rent o snyggt, med målade fiskar på golvet.

Plus levande blommor på väggen! Det är ett nöje att inträda i detta gemak!

Rekommenderar varmt ett besök, på laxbutiken! Buffe eller restaurangen, eller bara handla i butiken. På sommaren har de en massa sorters glass åxå, utanför lokalen. God glass......
-----------------------
Efter detta besök behövdes egentligen ingen mer mat denna dag. Men......, den yngsta var hos bc-owner o vallade, hon kom hem med en tårta! Som hon hade hittat på biltaket. Hm.....
Formad som ett stort påskägg, gul o grann. Så den blev kvällsmat, o även jag hjälpte henne att minska ner den till en liten bit. Tack för den! Nu sover vi minsann gott inatt!

Inga kommentarer: