fredag 26 mars 2010

Valles kärvänliga syster.......

Jag har blivit hårt kramad. Av en hund. Faktiskt första gången.
Hälsade på hos Bc-owner, där var ju en dam som hela tiden ville synas mest! Valles busiga syster, Kate, eller Kätan som hon också lystrar till, ställde sig på två ben, tryckte sig hårt mot mig o höll om mig med frambenen. En bamsekram blev det. Hon är speciell, den damen. Skönt att veta att det är en snäll hund, när det blir en sån närkontakt!

Gammelmor ville inte vara sämre utan satt fint o såg söt ut.
"Titta på mig åxå!"

Jag fick lurat med mig deras matte ut på en promenad, innan jag åkte därifrån, o vi gick en sväng på hennes domäner. Kul, jag har aldrig varit in på den vägen. Efter att ha gått i skogen en bit, kikat på grannens hästar, o gått en bit till, så kom vi till hennes mammas hus.
Det gillade Ajwon, hon hade lösa FÅGLAR!, såna som man jagar!, i trädgården. Härligt!


De här väntar på att våran ska komma till baljan, tror jag. Väldigt söta små ankor.
Till Ajwons förtret så blev hon kopplad. Det var inte helt populärt, men lugnast för mig.

Snacka om att vara kamoflageklädda. Inte helt lätta att se mot löven, de här pippiarna.

När vi pratat en stund med Bc-owners mamma, så gick vi vidare, det var dags för mig att åka hem. Tack för en go promenad. Alltid gott att komma ut lite!
----------------------------------
Nu har jag fått en vidrig hosta, som gör att jag nog inte promenerar nåt speciellt på ett tag. Så jag får tänka på denna promenix, det var ju en mysig sväng.

2 kommentarer:

bc owner sa...

Ja, det var en mysig promenix.=)

Hosta klart så tar vi en sväng ne till bäcken med Iwon och Bamse.=)

kramkram

xNinaSativa sa...

Åhhh , Border Colli och Collie är nog världens vackraste hundar!

Haha har du tänkt på att den ankan som är där , dens näbb ser ut som en MINI hund på haha lite svårt o se nu efter som det inte var så nära men just den sorten , ser ut som en liten mini tin-tin hund på näbben , kanske är en anka som sitter fast i hunden ? ;)