torsdag 4 mars 2010

På kurs med Kurt, nej! Kort!

På sportlovet så tog jag med ett av de stora barnen o åkte på kort-kurs på Creativa i Uddevalla.
Jag skulle haft två med mig, o fick ett återbud, så jag ringde Bc-owner o kollade vad hon hade för sig. Men hon skulle slåss mot virus i datorn, så jag nämnde inte ens vad jag hade på gång. Min aktivitet var ju SÅ mycket roligare än hennes! (Och hennes var ju mycket nödvändigare än min.)
----------------------------
Jag såg fram emot att testa lite olika saker. Jag har ju så mycket material, men inte alls nån bra koll på hur man gör......
Vi tyckte det var väldigt roligt, vi som var där.
-----------------------------
Detta är emblossing.
Man stämplar, häller på färgpulver o blåser med emblossingapparat. (En sorts varmluftpistol.)
Jag hade total härdsmälta ett tag, fick inget gjort. Kom inte igång alls. Vill så gärna ha nåt att se på o härma innan jag ger mig på nya saker. Det är lite tröttsamt, att va sån, men jag jobbar på det.
Då fick jag se ett kort i ett fönster. Tog det till förebild o kom igång.
Här, längst in, kanske jag sätter in ett papper till. att skriva på.

Här lärde jag mig att riva kanter o sota dem, så det blev lite gammal look på det hela.

Klart!

Lite mallig var jag allt när det var klart.




------------------------------

De hade roliga stansar åxå.
Så jag stansade ut lite löv, (jag älskar löv!) o fixade ett par kort helt spontant, för en gångs skull.
Dubbla kort.

Plus ett enkelt kort.

En stans har jag inte, inte nån sån fin. Får väl fundera på en sån.
Men de var dyra, så jag får nog spara ett tag först......

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var tur att du inte sa vad det var för äventyr ni skulle på. Jag hade struntat blankt i datorn då!!;-)

Så snyggt det röda kortet blev.=) Nu började hjärnan jobba direkt om vad för roligt man kan scrappa.
Embossing har jag inte provat på än men det är nog bara en tidsfråga.

Nu är 956 magnesylad för kvällen. Allt uppskrivet & klart.=)

Kramkram
BC (som inte orkade logga in igen)