torsdag 4 mars 2010

Rådjur

Vi har lagt ut ensilage ett tag nu och det har rådjuren hittat. De är knappt skygga längre o det går stigar till maten från flera håll.
Jag ser dem ibland smyga förbi under berget när jag står o vyssar lilleman i mörkret mitt i natten. Första gången det hände så hoppade jag högt, innan jag fattade att den smygande skuggan därute var ett rådjur.
Den här gången (1 mars) kom vi hem med bil, så det rådjuret som var på plats hängde inte med riktigt.
När jag går hem så sticker de alltid i god tid, då ser man inte nån vid käket.
De har ju lärt sig nu, att när inte Ajwon är med så är det lugnt att vara kvar vid maten.
Jag stod rätt länge o kollade innan jag fick fram kameran. Visst är de fina att se på.

Till slut lommade det iväg en bit, eftersom vi inte gick därifrån.

Gissar att det snart var tillbaks när vi gått in......

Inga kommentarer: