torsdag 2 september 2010

Racerfart i stubben...

Nu är tröskniungen snart avklarad. bara pyttelite kvar. Här står gårdens nya stolthet o väntar på att få lass o börja jobba. Tröskan skymtar på andra sidan traktorhytten...

Ajwon har koll på läget o ser så gubben kör som folk....
Snygg tös, Ajwon, om jag får säga det själv!
O de får ja!
Är detta en himmel som är oskyldigt blå (Ted Gärdestad)? Väldigt blå där det inte är moln i alla fall. Det var sommarvarmt i solen den förmiddan!

Så ska hundarna rasta sig. Idag blev det ingen promenad, utan de sprang själva. Gör så bara ibland, de där Border Collisen blir så jädrans laddade annars....
Ajwon avvaktar, vad som nu ska ske.
JAG vill gå över vägen först, bilarna kör fort här, + en del bussar, så de får bromsas lite på väg ner till vägen.

Sen står man bara på gärdeskanten o säger nåt ord, precis vad som helst. allt är en anledning att flyga iväg. Ajwon, till höger, har inte en chans.....

Men hon hänger på det hon orkar, hon får bra kondis tack vare de andra! Alltid sist...
Kolla in Troys blick på Valle....

Sen ändrar han kurs o ska mästra Valle lite. Ibland är Ajwon en bit ifrån med flit. Killarna gruffar väldigt ofta.

Men om jag hojtar till så lägger de av o kommer till mig.

Så sticker Valle till vänster o har stenkoll på vad Troy gör.... Ajwon siktar in sig på Valle, hon vill ju LEKA!!!
Men hon kommer inte ikapp. Valle är den snabbaste av dem.

"Okay! Kan vi springa igen?" Undrar Troy.
Så sa jag "Dumskalle!" o de satte av igen, det hade jag inte tänkt egentligen....
men det räcker med ett ord.....
Valle är beredd att parera Troy, kollar in vilket håll han tänker ta. Ajwon har inte kommit ikapp än....

Vips var de halvvägs ner i stubben igen. Nu är Ajwon med rätt bra! Sist kommer inte först, men nästan helt ikapp när de vänder sig om....

Valle far iväg i räcerfart igen....

O så upp till mig. Sen var det färdigrastat!

Mina sommarblommor. Pelargonerna köpte jag på torget, de kommer från Dingleskolan, när de var på torget o visade upp sig. Pelargonerna har blivit riktigt fina, utom den vänstra i vänstra blomlådan. Den har gått av två gånger....
----------------------------
Bloddropparna hade mamma. Det enda jobbiga med bra tillväxt är:
VAR SKA JAG HA DEM I VINTER???
De tar plats när man inte har en bra källare.....
Nån som vill ha nåt? Hör av er.... Pelargonerna ska jag i alla fall ge bort en del, om jag hittar nån aspirant.

1 kommentar:

bc owner sa...

Fullt ös, medvetslös.;-)

Att du inte ställer in Pelargonerna inne i huset? Eller är det doftpelargoner? Vet ju att du inte tål dofterna så bra.