tisdag 31 augusti 2010

Mina förb...... ögon! O lite till....

Ibland går mitt reumatiska upp i ögonen, speciellt när jag har hög sänka. Då får jag sår på hornhinnan. Blir ljusskygg o det gör ONT! Så nu var det färdigt igen, förra onsdan. Fick en akuttid på lasarettet o kom in efter en del besvär, de missade att boka in mig i datorn....

Blev i alla fall undersökt, så jobbigt o va ont det gör med den vassa ljusstrålen in i ögat! Jodå, reumatiskt (Marginal Keratit) i det ena o bakterier i det andra ögat. Hem med en massa droppar, 5 sorter att intaga i ögonen upp till 8! ggr dan.... Satt i köket med solglasögon o keps de första dagarna o försökte att inte se på solen..... Solen skiner ALLTID när det är dags för denna krämpa....
Min käre man sa att det fattas bara skägg så ser du ut som en ZZ-Topare! Tack!
Ungefär så här ser jag i solskenet, tyckte bilden stämmer så bra på det viset.....

Mina ljuva droppa o schemat. Varannan timme 8 -22 var det dags, i början....

PPå lörda var det lite bättre, så maken fick köra mig till stan. Köra bil vill jag inte när jag inte kan se i solskenet. Det var ju scrapmässa i Folkets Hus....

Så mycke "purrgass" som mamma sa. Så mycke vill ha! säger jag.
Mera små detaljer......

Stämplar i alla de former o figurer. Var på jakt efter en med får. Det fanns inte! Till slut hittade jag en! bland allt annat. Den fick följa med hem, givetvis....
Jag tipsade flera stycken om att det finns ett djur som heter får, så längre fram kanske det finns lite mer motiv att välja på.....

Vi är ju välsignade med en pysselaffär här i stan. Kurser har de med. Jättebra!

En tidning för lite inspiration, kanske?

--------------------------------
Mellandottern lovade att köra mig hem o väntade på stans nya lekplats. Så fin den var! Måtte den få vara ifred för sabbgökar!
Denna gillade det ett-åriga barnbarnet att gå i.
Härliga klätterställningar för den vilde 4½-åringen! Här är en...

Sitt i denna "potta" o låt nån sätta fart på dig! Jag hade spytt, så fort det gick!

En annan klätterställning.

Sen åkte vi till Pingskyrkan, barnstövlar skulle kollas. Det blev lite mer som följde med hem, i alla fall för mig som inget skulle ha! Gillar att kolla in allt där! Så mycke det finns för en liten peng!

--------------------------------------
Väl hemma så hade maken äntligen fått ihop alla delar som de ska, på tröskan o nya New holland-traktorn. Solen var ju åxå med.. Hrm.
Så nu tog han havren igår.

Det går rätt fort att köra av det, när man väl för lov att börja köra.

Å så sista strängen! Klart!

Nu har vi en stubb att gå på när jag rastar hundarna igen. Gött, nu kan vi gå ända ner till bäcken!

1 kommentar:

bc owner sa...

ZZ Top... (fnissade så teet rann ut genom näsan.>D )

Glömde helt bort att det var scrapmässa. Det var nog tur för risken hade varit stor att jag blev pank annars.;-)

Ta det lugnt med ögonen.