torsdag 19 augusti 2010

Några goa dar med mammas kusin.....

Ja nu har jag haft några härliga dar här, med mammas kusin på besök. Vi har pratat o skrattat, tittat på mammas brev o foton, ätit gott, mått bra o haft väldigt roligt. Jag känner mig gammal bredvid henne! Snart 77 o ett sånt flyt! Otroligt.
Sen hände det mycket annat på dessa dag åxå. Min käre bror kom o satte fast vår stege till sotarn på taket. Så nu kan de komma utan att jag får skäll för att vi inte har nån! Mycket skäll de sista åren. Första gången med steg att gå på sen vi byggde för 28 år sen.....
Nu ska jag ringa sotaren o be dem komma i höst. De hoppade över mig i fjol, gissar att det berodde på stegen......

Så åkte vi till äldsta dottern o kikade på den lilla nya. O mormor höll henne en stund! Det var stort. Välkommen hem du lilla. Hon växer så det knakar!!! Ligger på ca 2kg o 3 hg nu. Jätteroligt!
Även om hon växer bra, så är det väldigt små rara fötter på tösabiten!

Min gäst har maxad självkontroll o går ut o går rejält varje dag. Önskar jag hade liiite mer av det i mig!!!!!
Det är så mycket "ska bara detta först" eller " nä, tar det lite senare" i mitt huvud. Tyvärr. Men dessa dar har jag promenerat mycket. TACK för det! Hundarna gillade det åxå...

I går så köpte vi hem en massa godsaker från Laxbutiken o åt till middag. De är väldigt bra på god mat. Sen på kvällen åkte vi till Evja o troligen det sista Good Old Days. I 10 år har de hållt på, vi har varit med i publiken i ca 7 år. Underbart roligt o bra!
Så BRA!
Så där fick vi tre timmars nästan oavbrutet skratt. Härligt.
Utsikt från backen vid Evja Folkets Hus. Här ser man "Evjahavet" ligga o se inbjudande ut. Vackert ställe!

Bakade en femte! kladdkaka o tog med till dottern när vi åkte dit o hälsade på. Börjar kunna det receptet nu..... God är den, men själv är jag lite less just nu, av förklarliga själ....

En liten solnedgång på slutet. Det har varit många fina såna i år. De flesta när jag sett på deckare. Så då har jag ju givetvis störtat ut på altanen var tredje-fjärde minut o fotat. O muttrat över mig själv som ju tappar lite av deckaren vid varje fotostund...... men de ändrar sig ju så fort!
Nu har jag en del fina bilder på lager i alla fall.
Kanske ska ta fram dem till vintern o njuta av dem.....


Inga kommentarer: