onsdag 29 september 2010

Barnkammare i pressen o promenad på åkern...

Var hos grannen o skulle hämta hem gubben som åkt traktor dit. Han ville inte gå hem, han! Gissa vad han hittade! Här inne i djupet på denna maskin!


Ja, vad ligger här? Enn Katta med ett antal ungar! Det hade regnat 4-5 dar, så pressen stod still.

Då passade hon på!

Tänk att finna trygghet mellan alla dessa stora knivar! Kattungarna verkar vara ljust ljust röda....

Torrt o fint, på det viset så var det ju en bra plats!

Men hon tyckte att jag var lite närgången!
Så jag gick, innan hon började fundera på att flytta barnen. Tre var de, hörde jag sen. De blev flyttade dan efter när pressen skulle jobba igen.

Det var ett konstigt soldis den dan...........
Men vackert!

---------------------
Så gick jag en sväng till bäcken med hundarna för ca en vecka sen, då när det regnade hela tiden.
Blött o halt i leran. Vattnet stod kvar i traktorspåren. Snacka om risigt höstväder. Men så tittade jag noga, och hittade lite glädjespridare i minimini-format....
Förgätmigej.......

Styvmorsviol....

Vet ej-blomma......

Fibbla?.....

o baldersbrå.

Så mini, o så söta!
------------------------

Här är en sötsak till, som var med mig......

Min fina Ajwon!

Vacker som en dag!

Finast i världen!
-------------------------
En av pensionärerna studerade oss, men stod lugnt kvar....

En av mina lönnar på kullen tvekar... Är det höst än?
Bäst att bara byta kläder delvis......

Så en ljuvlig solnedgång. Det var ett rosa skimmer över hela tomten den kvällen. Hösten har sina fördelar den med! Gäller bara att se dem!


1 kommentar:

xNinaSativa sa...

vilken glad och mysig blogg med underbart vackra bilder! Sånt här ska man läsa när man mår dåligt eller känner sig nere för här får man leende på läpparna direkt! :)