söndag 19 september 2010

Knyppling....

En mycket begåvad äldre kvinna, Lisbeth Lindeberg har visat ett urval av sina alster på Bohusläns Museúm under ett par veckor. Jag har gått en terminskurs i knyppling hos henne för några år sen, o tyckte det var roligt att se vad hon gjort. SÅ MYCKET!!! Så vackert!!!
Ett urval.... Hm... Undrar hur mycket hon har hemma utöver det här...
Här har vi en Elsa Beskowsaga.

En spätta...

Tomtenissarna gillade jag !
(Ja, jag gillade allt, men de var väldigt söta)

Några vackra damer.....

Löskragar.....



Denna kudden blev jag helfrälst i!!!
Bara SÅ snygg!!

Traditionell duk....

Krage igen...

En bred dyna till breda spetsar....
Så många pinnar att ha koll på!!!

Dam......

En ros är en ros är en ros.....
O så en stad i mörker, Stockholm o Globen ska det vara. Vacker himmel. På "riktigt" så skimrade himlen i blått, grönt o lila, men det kom inte med som jag ville.

Ros till brosch. "Tar bara 20 timmar att göra!"
Jo jo...

En ros till, o mer damer....


Lite dukar....

Lite dukar plus en stad.....

Dukar......

Dukar o en vepa.......

Dukar..........



Så en magnifik löpare på julduken, den var uppåt tre meter lång!

Till sist lite hattdekor!

Ja, Lisbeth är väldigt duktig. Jag hoppas hon får knyppla många vackra ting i många år till!

Inga kommentarer: