torsdag 19 maj 2011

Försommar...

Var på Magnoliajakt i år med. Här, vid Skansens Nattis så var jag lite sen, det var en massa blad på marken redan.....

Men visst är de vackra de underbara träden. Det är en sån här jag har, den vet bara inte om det. Därför åker jag till stan o kollar dem....


Min har, trodde jag, fem knoppar. nu ser det ut att vara max en... Dessa, ja de har flera sådana här, de är ju bara ljuvliga!

Närstudie....

Halvutslagen.



Utslagen. Mmmmmm.....


Sen var det Kapellebackens vita som stod på tur. Bilden blev inte så bra, med ljus himmel, men man ser att de rosa var lååånga träd, detta är en viiid buske. Tror den är ganska gammal.


Knoppig o våt efter en regnskur... Jag hade tur med vädret!





Så vackra även inuti...



Regndropparna blir ju pricken över i.



Stor o liten...










Hägg (som jag trollade bort kortet på!) och lönn blommade på sjukhusparkering. Näsorna har redan bildats!

Står på parkeringen mitt emot museet o tittar uppåt stan. Regn o åska på gång.... Vilka färger, de var ännu finare "på riktigt". Himmelen var blåsvart o kastanjerna ljus-ljusgröna.





Bakom mig, mot Lidl, lyste solen...


Underbar grön färg på nyspruckna kastanjer.....


Speciellt mot den himmelen...



Var på ett föredrag på Museet, som tidningen Må Bra stod för. Marie Tegner pratade kost o hur man bör tänka. Det var intressant.


Tänkvärt......


Det regnade när vi satt o lyssnade, sen var det så här fint efteråt.




Betydligt blåare himmel...




Var tvungen att stanna på min favvo-plåtarplats i Hästepallskurvorna på hemvägen. Det såg ju ut som is på havet! Häftigt!








Vid Bodele var det ca ½ m tjockt med pollen i strandkanten. Iddes inte gå helt ner, tog kort från vägen. Det lyste gult även på långt håll, men bilden kunde blivit bättre....


Körsbären blommade över snabbt i år. Det var för varmt, det gick för fort!

Här syns ju även det gula stråket vid vattenbrynet...


Körsbärsträd är väldigt vackra.




Snart blir det kart...






Avslutar med en mycket vacker vän..... Magnolia!



Alldeles uuuunderbar!

Inga kommentarer: