söndag 14 augusti 2011

Strandfynd o kroppslig vånda....

Lite strandfynd på Kalvö....

Kan inte låta bli att undra om denna mask är från nåt av världskrigen, eller bara sliten av tiden i de stora haven.... Nån har lagt den o snäckan på en sten, o där fick de ligga kvar. Är den 10, 20, 30, 50, 70, 80 år, tro? Känns som man skulle kunna bygga en roman runt dess öden.......


En så perfekt kluven sten! Troligen kluvit sig själv åxå! Tänk hur det kan bli!


Tång är vacker, o den ljusbruna har jag inte sett förr. Kanske åxå är en invandrare, som de japanska ostronen.... Fin var den i alla fall!


Därbort till vänster har vi Pluret, eller Store Va`nt, dit vi flyttade från denna ljuva ö 1958...... Till höger Brattön, och jag står på mitt älskade Kalvö.... Jag står på ett musselberg, här släpper tidligen måsarna ner musslorna från hög höjd o knäcker dem. Så mycket skal.
En ljuvlig sommardag, var detta, som jag ska försöka behålla känslan av till vintern....


Jag fick reda på min sänka idag, o den bara stiger...... Jag mår bättre o bättre, men sänkan stiger... Förstår inte detta.

Hade 65 i februari, sen sjönk den o kom ner till 13 efter första behandlingen av nya medicinen; Remicad. Sen har sänkan klättrat uppåt, man tar ju blodprov inför varje behandling. Den blev 27, 36, och nu 53!!! Undra på att ögonen mår skit!!!! Behandlar mig själv nu, så att de ska lugna ner sig, jag vill ju ha min varannan-månads-dos på onsdag! Får nog skäll på ögon om jag måste in akut trots allt, men det skiter jag faktiskt i! Har en del värk nu, o det är JOBBIGT! Plus att det är för ljust att köra bil, så jag mår inte bra i ögonen....

Så blir man ju lite ledsen åxå, när värdena stiger åxå, det drar ner en psykiskt att veta det, fast jag VILL ju veta det!

Men det verkar ju som att medicinen på lasarettet plus Nonin gör gott. Dricker min Noni varje dag, just nu dubbel dos. Den piggar upp en hel del, klarar av att köra bil utan att vilja sova mycket bättre om jag tar Noni före tex...
Jag får se på mina fina Kalvökort, de piggar ALLTID upp mig! :-)

4 kommentarer:

MrsBloodyKisses sa...

Kram!!!

Anna Pittepot sa...

Styrke kramar till Dig!

. sa...

Usch så jobbigt det låter det där med sänkan och allt....inte roligt alls.Ser ju att det är ett tag sedan Du gjorde inlägget, så jag hoppas verkligen att Du fått rätt på det nu... :(
Mysiga bilder har du också här, tagna i ditt (tror jag) paradis..

Ser att Du är inne på min blogg nästan varje dag och kikar, men ser aldrig någon hälsning?
Alltid kul med ett litet ord från dom som läser, vet du!

Kram, Jenni

Åsa sa...

Hej Karin...här hälsar jag och Kalvö till dig. Mörkret har slutit sig runt oss. Endast vårt o Pelles hus sprider välkomnande ljus. Alla andra hus ligger tysta o mörka.Den dagliga promenaden till bryggorna påminner mig om att det bara är vi som bor här på vintern. Det kan tyckas ödsligt men det ger även lugn o ro och Kalvös varma famn omsluter oss så vi känner oss trygga. Kram